Monday, July 25, 2016

In veel landen is het al bekend, maar hier in Nederland nog vrij onbekend.
Liv.52 is het product voor iedereen die sport en veel eiwitten binnenkrijgt.
Daar ben ik er natuurlijk eentje van.
En dat maakte mij ook nieuwsgierig naar dit product.
Ik ben het gaan testen en zal precies vertellen wat het is, en wat mijn ervaring is.

Wat belooft Liv.52?
Liv. 52 bestaat uit kruiden van het Himalaya gebied die zijn gebaseerd op de ayurveda leer. Als dit onbekend in de oren klinkt, doe dan een kleine check bij google. De kruiden in Liv.52 ondersteunen de lever om optimaal te functioneren, waardoor eiwitten beter zullen worden opgenomen. Maar, wat is de link tussen onze lever en eiwitten?

Tijdens het sporten worden spiercellen afgebroken. Er komen, zoals velen van jullie wel weten, kleine scheurtjes in de spier. De inhoud van deze afgebroken spieren wordt via de bloedbaan uitgescheiden naar de lever. Je lever filtert en recyclet dit weer tot ‘nieuwe’ eiwitten. Het lichaam wil dit proces zo snel mogelijk in gang zitten, zodat spieren weer optimaal kunnen presteren. Enzymen in de lever, brengen de inhoud van de afgebroken spiercellen samen met stikstof en aminozuren (gehaald uit voeding), om zo nieuwe eiwitten aan te maken. Wanneer je regelmatig sport is de lever erg belangrijk voor de gezondheid van je spieren, want als sporter wil je natuurlijk dat spieren zich zo snel mogelijk herstellen. Liv.52 helpt dit proces indirect.

Via mijn studie, voeding en diëtetiek, ben ik eerder in contact gekomen met de producten/geneeswijze van de ayurveda leer. Dit vond ik toen al erg interessant. De gebruikte producten zijn van natuurlijke afkomst. Ik, als fitness fanaat, krijg meer eiwit binnen dan een gemiddeld persoon van mijn leeftijd. Ik doe zes keer in de week aan krachttraining, waardoor het belangrijk is om mijn spieren te voeden. Rustdagen en eiwitten helpen hierbij, maar eiwitten kunnen ook een belasting zijn voor de nieren en de lever. Het is dus best belangrijk hier wat vaker bij stil te staan.

Mijn mening
Ik moet zeggen, zelf nam ik het supplement twee keer per dag. In de ochtend, en in de avond bij mijn eten. Volgens de gebruiksaanwijzing moet dit eigenlijk drie keer per dag. Ik vond twee keer persoonlijk voldoende. Ik heb geen grote verschillen gemerkt, maar dat is naar mijn mening ook niet wat je kan verwachten in een korte periode. Dit product doet zijn werking aan de binnenkant van je lichaam. Dus grote verschillen zijn niet gelijk merkbaar. Daarnaast had ik vooraf geen klachten. Wel voel ik mij er goed bij en na een vetrijke maaltijd of wat alcohol, is dit een fijn product om in te zetten. Ik ben van mening dat het soms belangrijk is om even stil te staan bij de voedingstoffen die je inneemt. Ik ben een echte functionele eter die gezondheid erg belangrijk vindt, en daarom is het goed dat dit soort producten er zijn om de gezondheid van je lichaam te ondersteunen en te behouden.

Benieuwd geworden? Via onderstaande link kun je meer informatie vinden :)

NEW! Liv.52

  • Uploaded by: Unknown
  • Views:
  • Share

    0 Kommentare:

    Post a Comment

     
    Copyright © Panduan Abi